Saturday, February 14, 2009

Kakitangan Awam ataupun Kerja swasta

14.2.2009 ... aku tgah melepak kat bengkel kete sementara menunggu pomen tukar minyak hitam keteku.... Berhampiran tempat ku duduk tu, ada 2 awek... aku sure sorang orang kelantan dan sorang lagi orang terengganu berdasarkan loghat mereka ini Mereka-mereka ini tgah tunggu bf/suami mereka tgh baiki moto di bengkel bersebelahan .....Aku tgah baca paper ni pun terdengar perbualan mereka-mereka ini (bukan niat nak mendengar.. tapi suara diorang ni memang kuat sangat) --- citer ni dalam versi diorang.. tapi aku tak berapa mahir sangat bahasa diorang ni..
Awek 1 : Tok laki (bf) ko keje aper?
Awek 2 : Mat terap ajer (askar)
Awek 1 : bagusla... keje askar ..berpenceng (berpencen ).. dok (tak) macam tok laki aku...
tua-tua nanti dok gente burunggg

ermmm gente burung?aku mula berfantasi jahat.... hehehe.. gente burung tu apa yer.... namun firasat baikku muncul tetiba..mungkin boy friend sorang lagi ni keje swasta.. pastu hobi orang kelantan ni suka membela burung... mungkin burung itu yang dimaksudkan..
Kekadang aku nak tergelak dengan berbualan2 di tepi2 jalan ni....menghiburkan sukmaku

2 comments:

  1. bergente burung???
    ahaha bhasa 'kasar' namanye...
    ;))) nway,nice blog u have here!

    ReplyDelete