Tuesday, February 10, 2009

..akhirnya...setelah...

Patutla aku macam buang tebiat berjoging pagi tak di..... rupa2nya telah tersirat bahawa aku nak jumpa sesorang pagi ni....
Tengah packing2 barang2 untuk kursus akan datang tetiba..jeng..jeng
'Assalamualaikum'....
Macam pernah ku kenal suara ni......
Aku berpaling ke arah empunya suara tu..... berpaling dgn penuh sopan santun.. kena pulak waktu tu aku tgh duduk bersimpuh di lantai opis... (sebabnya pakai terbelah... tu pasal duduk sopan tu)
'Ermmm ...boleh saya bantu... kataku penuh getar'.. mungkin dia tak cam aku..sebab dulu aku slim... kini aku dah ke tahap gebu ...
'Ya...saya nak jumpa bos'....suaranya menusuk ke telinga ku dengan aman sekali..tenang ajer ku mendengarnya..
'oooo... dia keluar... tapi apa2 hal... u boleh jumpa saya.... ' aku menerang lebih lanjut sedangkan hatiku berdisko riang.. yea..yae...
' I nak hantar ********** ni'... dan apa2 hal u boleh call i.....ermmm u ni bekas student **** dulu kan...' katanya sambil merenung ke arah name tag ku yang kemas tersemat didadaku...
'Ermmmm.. i tak cerdik.... i tak belajar pun smpai kat situ'... dalihku..
'Mungkin i silap orang.... Anyway, thanks....
'Sama-sama'.... tapi kat hatiku berkata.. sama-sama kasih ***o*..

Akhirnya, termakbul jugak wish aku untuk menengoknyer sebelum aku passed away... Seorang yang pernah mencintaiku dan melukakan hatiku...... tapi tu citer lama ..wat per nak kenang2.. macam mqak aku kata.. 'bila dah habis tahun... isi semua menda2 yang sakt hati dalam beg pastu isi dalam almari'...
Tapi masalahnya.... dah lama dah aku cuba buang.. tak leh jugak..... still lekat di hatiku lagi...mungkin pas berjumpa dia ni aku boleh buang kot... dia macam dah bahagia.. dan kau berhak untuk kecapi camtu jugak
Ku renung kad tanganku...
Ku imbas kembali rupa dan bentuk dia..
Mungkin ada hikmah kenapa kami memang tak ditakdirkan bersama.....



'

2 comments: