Monday, March 16, 2009

Spiderman versi kampung

Masuk opis...
tgok jam.....
campak handbeg...
buka pc..
tgok email dari bos..
buka blog...
buka pensel tumpul punya blog....
ermm tak update lagi la...
Tetiba ....... aku nampak 2 perempuan menonong ke arahku.... dari pejabat bawah.... melihatkan mulutnya yang muncung tu (Cam boleh dililit ajer muncung mulut dia tu) aku pasti diorang nak bergosip denganku...... aku membetulkan duduk.... goyang kan badan badan... ke kiri...ke kanan.....
tarik nafas....... aku memandang ke arah kapal layar disisi pc ku..ku ambil..... arrgggh.... camner aku nak buang seme kenangan tu......
2 makhluk takdi semakin menghampiriku.... aku malas nak mendengar gosip di pagi2 hari ni terpaksa memaniskan muka..
'Selamat pagi Cik Yati', mereka-mereka itu memulakan bicara..
'Selamat pagi...' aku membalas seraya tersenyum nak ku letak kapal layarku itu kembali ketempat asalnya.
'Semalam rumah Cik Yati tak kenal intai ke..... rumah si S tu kena intai... pot..pot ..pet.. pet...'
----Aku tak tau apa yang dia cerita kan ..yang aku tau, rumah kena intai.. cermin pecah... si pengintai tu tak berbaju...badan kurus--tak sempat nak tangkap--
'Ermmm dia orang tak ge rumah yatie kot....takde pa per semalam" ku mulakan bicara .Ketika berbicara ku teringat sesuatu.. patutla tingkap cermin rumah aku terbuka sikit... mujur aku tak tido kat rumah semalam.... mujur aku sibuk memancing sampai pagi kat benteng...
'Sebelum tido tu bawa air lada ker...air panas . asid ker.. kalau dia mengintai ker.. nak memanjat ker.. curah ajer kat dia.. bior terima balasan.' balasku lagi..Aku sendiri di dalam bilik ku, ku simpan parang ..takut2 aku alami situasi camni....
'Kitaorang risau jugak.... tgok rumah Cik Yatie terang, tapi kereta takder'. Mereka mula menyusun ayat memerangkap aku....
'Ada jer kat rumah tu, kereta adik pinjam' balasku.. Tipu sedikit sebab malas nak cerita panjang.. aku umpama artis yang diorang terlalu sibuk menjaga tepi kain ku........ ku memandang jam.... mungkin diaorang faham apa maksudku... kekadang jelingan tu buatkan mereka faham dari arahan yang memerlukan ku berkata2.....

dengan lafaz bismillahhirrahmanirrahim..
ku mulakan hari ku untuk hari ini...

* seperti ku pernah alami keadaan ini..ku tercari2 dimana datangnya haruman itu..... seperti pernah ku bau sebelum ini..... HARUMAN DIRIMU.. di REALITI... kau telah pergi






No comments:

Post a Comment