Sunday, March 15, 2009

Hari ahad yang panjang

Balik dari pasar.... bantai nasi kerabu... air tebu...... pulut panggang,,... mkan buah... guling-guling depan tv bersama zainuddin.. zainuddin pandang ke arahku... ku pandang ke arah zainuddin...
ku suap mangga ke mulut zainuddin.. opsss aku lupa yang zainuddin tu seekor kucing
FAKTANYA.. kucing tak makan mangga...
Pergi ke dapur... capai parang.... ambil benih jagung dan lada ... ermm nak menghijaukan belakang rumahku....
minggu ni tak perlu balik kampung sebab mak dan ayah ke indon... jadi masa ku akan ku habiskan dengan aktiviti yang aku suka ajer... baru je nak melangkah ke belakang... tetiba dapat msg dari seorang kawan lama...
'weiii teman aku dating boleh' pintanyer
'malas keluar la.. aku nak bercucuk tanam'
'sejak bila ko pandai bercucuk tanam... meh la....'
ermmm aku malas keluar la,.. ko dating kat ner.. kalau aku rajin nanti aku keluar cari ko' balasku sekadar menyedapkan keadaan..
Ma***' balasnya
'Ok.' kataku seraya bersemangat menanam jagung sambil menyanyikan lagi YUNA.
Aku ikuti kisah cintanya,... cinta bermula melalui internet.... mungkin bermula melalui tagged... tukar-tukar cerita.. tukar-tukar gambar..... dan setelah akhirnya 3 tahun, baru terbuka hati untuk bersemuka... Pelik..tapi itulah hakikatnyer...
Pas bercucuk tanam... tetiba ajer udara sekelilingku seram sejuk... ku pandang kiri.. ku pandang kanak.... bulu romaku tetiba tercacak.... ku seolah2 berada di alam misteri.... ermmm rupanya aku berangan .... hari nak hujan.. maknanyer aku tak perlu menyiram pokok2 jagung itu...
Dari beranda rumah... kulihat titis2 hujan.... satu2 dan akhirnya jatuh ke bumi.... mungkin itu hakikat alam kan... suatu masa di sayang2.di timang2.....bila dah dibenci. .. ditinggalkan,tinggal dan terus di bawa arus entah kemana terkontang kanting...,,... (layan perasaan)......

Malam
Aku dapat msg dari kawan aku takdi
'Lahabau ko... puas aku tunggu ko...tak muncul2'..msg pertama
'Hensem ' msg kedua


Ku sarung seluar panjang.... ku ambil kunci kete... Ku pandu laju... kerna tetiba perutku lapar.. akan ku beli 2 bungkus nasi lemak kukus ..1 untukku dan satu lagi untuk zainuddin..mungkin

hidup ini akan menjadi semakin indah andai kita belajar menyayangi diri kita,,,,,

No comments:

Post a Comment