Wednesday, September 29, 2010

Memandu Ketika Hujan Lebat dan kisah seorang lelaki berdahi hitam

Balik keje dalam keadaan gembira... pas 15 minit drive tetiba hujan turun tahap lebat gile... alamak... nak berhenti tepi2 tu cam membahayakan keaadaan aku.... dah le hutan...
tapi dah nama anak Pak Cik Kassim.. kental dan bersemangan wajar.... hehehhe. .aku bukak cd yang tenang2 sikit..... nekad... lastly..aku berjaya.... walaupun jalan memang satu menda pun tak nampak...

Pernah jumpa orang yang bertanda hitam di dahi tak?.... selalunya orang me'labelkan' orang ni sebagai seorang yang kuat sembahyang.. warak dll.... nak jadik cerita, A pernah terkawan.. terjatuh cinta ngan mamat berdahi hitam ni.si B.. tapi itu citer long2 time ago.. nak jadik cerita..mereka berpisah...mungkin dah tertulis.. antara mereka berdua memang takder jodoh... Peliknya.. B still tak leh menerima dan terusan memburukkan Si A.. Si A tetap dengan pendirian untuk mendiam diri... Luaran semua nampak Si B ni baik..dan semua yang berlaku itu disebabkan SiA...
Aku memerhatikan kisah ini terus-terusan.. aku hanya mampu agar Si A terus tabah.. Si B tu baiklah berpijak pada bumi yang nyata... kena terima hakikat yang sebenarnya..

Si Dahi hitam... Camner lak ngan si kaki bodek..aku penat... lemas dengan sekeliling aku

No comments:

Post a Comment